donderdag 12 maart 2015

Welkom

Vandaag plaats ik mijn eerste bericht op deze weblog. Het weerbericht voor Toulx Ste Croix geeft deze dag een 10! Zon en 19 graden! Een uitgelezen dag dus om mijn weblog te starten.
De bedoeling is om op deze weblog via berichten, verhalen en andere schrijfsels (gedichten, haiku's) verslag te doen van hoe ons leven hier in de Creuse er uit ziet en wat wij hier beleven.
Een vervolg op mijn boekje "Een snufje Creuse". Vandaar ook de naam van de weblog. Ik hoop mijn kinderen, familie, vrienden en andere geïnteresseerden via deze weg te kunnen laten snuiven aan de sfeer en de geuren van de Creuse. Hier wonen heeft veel voordelen en ook enkele nadelen. Tot nu toe hebben wij nog geen seconde spijt van onze beslissing om eerder te stoppen met werken en hier ons verdere leven vorm te geven. Van sleur of verveling is geen sprake, ook niet in de herfst en de winter. Verbouwen, afspraken met vrienden, schilderen, schrijven en wandelen. Ook deze jaargetijden hebben hun eigen charme, kleuren en (veel) festiviteiten. De weken vliegen voorbij. Wij zijn onderdeel van de gemeenschap hier. Onze buren zijn ook onze vrienden en daarnaast hebben we veel nieuwe Nederlandse vrienden gemaakt. Nog even en dan komen de Nederlanders die hier een vakantiewoning hebben weer richting de Creuse. Hun aanwezigheid geeft ook weer de nodige afleiding en levendigheid.
De afgelopen dagen heb ik mij bezig gehouden met het maken van een nieuwe Facebook pagina, Creuse Creatief, bedoeld als platform voor mijn nieuwe plannen om workshops schilderen en creatief schrijven aan te bieden voor groepen, die hier in de Creuse verblijven in hun vakantie. Ik nodig u uit om deze pagina te bezoeken en te liken!
Aan het werk dus en natuurlijk neem ik ook nog de tijd om mij te koesteren in de warmte van het lentezonnetje vandaag! Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten